ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2016, roč. 2015-2016, č. 2, s. 5-13. ISSN 1804-9435.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated
Autoři ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2016, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00094091
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky autonomie; vnitřní a vnější motivace
Klíčová slova anglicky autonomy; intrinsic and extrinsic motivation
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 13:51.
Anotace
Students come to universities not as tabulae rasae but as mature learners with a past. They are expected to have experience and metacognitive skills that help them take control of their learning and reflect on the learning process. When their autonomy is encouraged, they can develop into independent learners who will not learn for school but for life. This is also evident in their motivation. Our course English Autonomously (EA) has shown in the last three semesters significant progress in language competence, metacognition, learning strategies and also in motivation. This paper itroduces some theoretical constructs of motivation with a focus on autonomy within and illustrate them with authentic examples provided by the students.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 07:29