J 2016

The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions

ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions

Autoři

ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Humanizing Language Teaching, Pilgrims, 2016, 1755-9715

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/16:00096466

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

autonomy in language learning; individualization; learning strategies
Změněno: 15. 5. 2018 18:03, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Supporting autonomy in language learning is not a new concept but in the Czech Republic it is still considered unconventional. Four semesters of experience have shown us that autonomy is a capacity everybody has to a certain extent. This article aims to demonstrate how the students themselves perceive their development and progress some time after finishing the course. The data collected in the survey indicate the strongest part of our course – individualization. This is evident from the students‘ answers, which give the highest scores to counsellings, support groups and work with learning strategies. The most significant change in attitudes is reported in the area of learning languages, attitude to making mistakes and to the teachers. In short, English Autonomously individualizes the learning process, which is what our students find effective.