2016
The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions
Autoři
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Humanizing Language Teaching, Pilgrims, 2016, 1755-9715
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/16:00096466
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
autonomy in language learning; individualization; learning strategies
Změněno: 15. 5. 2018 18:03, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
Supporting autonomy in language learning is not a new concept but in the Czech Republic it is still considered unconventional. Four semesters of experience have shown us that autonomy is a capacity everybody has to a certain extent. This article aims to demonstrate how the students themselves perceive their development and progress some time after finishing the course. The data collected in the survey indicate the strongest part of our course – individualization. This is evident from the students‘ answers, which give the highest scores to counsellings, support groups and work with learning strategies. The most significant change in attitudes is reported in the area of learning languages, attitude to making mistakes and to the teachers. In short, English Autonomously individualizes the learning process, which is what our students find effective.