C 2016

Vliv asistenta pedagoga na klima třídy

PITNEROVÁ, Pavla and Dana NOVÁ

Basic information

Original name

Vliv asistenta pedagoga na klima třídy

Name (in English)

Impact of an Assistant Teacher on the Classroom Climate

Authors

PITNEROVÁ, Pavla and Dana NOVÁ

Edition

1. vydání. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, p. 171-184, 14 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8508-4

Keywords (in Czech)

asistent pedagoga; běžná třída; dotazník; inkluze; klima třídy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Keywords in English

class; children with SEN; inclusion; questionnaire

Tags

Reviewed
Změněno: 12/4/2017 13:38, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tématem kapitoly je začlenění žáků se speciálními vzdělávacími po třebami do běžných tříd základní školy. Cílem bylo zjistit, jaké třídní klima panuje ve třídách s integrovanými žáky s podporou asistenta pedagoga a ve třídách běžných, a klima těchto tříd porovnat. Výzkumné šetření proběhlo kvantitativní metodou, technikou dotazníku. Výzkumným záměrem bylo zjistit, zda začleňo- vání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd ovlivňuje klima třídy.

In English

The subject of the text is inclusion of students with special educational needs in mainstream classes in primary schools. The goal was to fi nd out what classroom climate exists in classrooms with students supported by assistant teachers and in regular classrooms, and to compare these classes. The survey was carried out by a quantitative method questionnaire. The research objective was to determine whether the inclusion of students with special educational needs in mainstream classes infl uences the classroom climate.

Links

MUNI/A/0989/2015, interní kód MU
Name: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A