Detailed Information on Publication Record
2016
Vliv asistenta pedagoga na klima třídy
PITNEROVÁ, Pavla and Dana NOVÁBasic information
Original name
Vliv asistenta pedagoga na klima třídy
Name (in English)
Impact of an Assistant Teacher on the Classroom Climate
Authors
PITNEROVÁ, Pavla and Dana NOVÁ
Edition
1. vydání. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, p. 171-184, 14 pp. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8508-4
Keywords (in Czech)
asistent pedagoga; běžná třída; dotazník; inkluze; klima třídy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English
class; children with SEN; inclusion; questionnaire
Tags
Reviewed
Změněno: 12/4/2017 13:38, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Tématem kapitoly je začlenění žáků se speciálními vzdělávacími po třebami do běžných tříd základní školy. Cílem bylo zjistit, jaké třídní klima panuje ve třídách s integrovanými žáky s podporou asistenta pedagoga a ve třídách běžných, a klima těchto tříd porovnat. Výzkumné šetření proběhlo kvantitativní metodou, technikou dotazníku. Výzkumným záměrem bylo zjistit, zda začleňo- vání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd ovlivňuje klima třídy.
In English
The subject of the text is inclusion of students with special educational needs in mainstream classes in primary schools. The goal was to fi nd out what classroom climate exists in classrooms with students supported by assistant teachers and in regular classrooms, and to compare these classes. The survey was carried out by a quantitative method questionnaire. The research objective was to determine whether the inclusion of students with special educational needs in mainstream classes infl uences the classroom climate.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MU |
|