2017
Informal Teaching of Special Theory of Relativity
SVOBODOVÁ, Jindřiška; Jan NOVOTNÝ a Jana JURMANOVÁZákladní údaje
Originální název
Informal Teaching of Special Theory of Relativity
Název česky
Učit STR neformálně?
Autoři
SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí); Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana JURMANOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, Scientia in Educatione, Vol 8 (2017) Keynotes and selected papers from the International Conference on Physics Education, ICPE-EPEC 2013 (Special Issue), od s. 254-259, 6 s. 2017
Nakladatel
Karolinum Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00096486
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
neformální přírodovědné vzdělávání; animace; výukový program; speciální relativita
Klíčová slova anglicky
informal science education; animation; courseware; special relativity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 12:40, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
V originále
In the present Case Study we explore the comprehension levels of relativity theory in prospective science teachers who take the introduction to physics lesson at the Faculty of Education. Special Theory of Relativity multimedia animation was used to illustrate basic relativistic consequences. The effect of it for learning was researched. In the research, a case study was used. Research data were obtained by interviews and using open-ended questions prepared by the researcher.
Česky
V této případové studii prozkoumáme úroveň porozumění teorie relativity u budoucích učitelů přírodovědných předmětů, kteří se na Pedagogické fakultě seznamují s vyučováním fyziky. K ilustraci základních relativistických důsledků byla použita multimediální animace speciální teorie relativity. Byl zkoumán její dopad na výstupy z učení. Ve výzkumu byla použita případová studie. Údaje z výzkumu byly získány rozhovory a otevřenými otázkami připravenými výzkumným pracovníkem.