SVOBODOVÁ, Jindřiška, Jan NOVOTNÝ a Jana JURMANOVÁ. Informal Teaching of Special Theory of Relativity. In Leoš Dvořák. Scientia in Educatione, Vol 8 (2017) Keynotes and selected papers from the International Conference on Physics Education, ICPE-EPEC 2013 (Special Issue). Praha: Karolinum Press, 2017, s. 254-259. ISSN 1804-7106.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informal Teaching of Special Theory of Relativity
Název česky Učit STR neformálně?
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí), Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana JURMANOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Scientia in Educatione, Vol 8 (2017) Keynotes and selected papers from the International Conference on Physics Education, ICPE-EPEC 2013 (Special Issue), od s. 254-259, 6 s. 2017.
Nakladatel Karolinum Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00096486
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1804-7106
Klíčová slova česky neformální přírodovědné vzdělávání; animace; výukový program; speciální relativita
Klíčová slova anglicky informal science education; animation; courseware; special relativity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 3. 4. 2018 12:40.
Anotace
In the present Case Study we explore the comprehension levels of relativity theory in prospective science teachers who take the introduction to physics lesson at the Faculty of Education. Special Theory of Relativity multimedia animation was used to illustrate basic relativistic consequences. The effect of it for learning was researched. In the research, a case study was used. Research data were obtained by interviews and using open-ended questions prepared by the researcher.
Anotace česky
V této případové studii prozkoumáme úroveň porozumění teorie relativity u budoucích učitelů přírodovědných předmětů, kteří se na Pedagogické fakultě seznamují s vyučováním fyziky. K ilustraci základních relativistických důsledků byla použita multimediální animace speciální teorie relativity. Byl zkoumán její dopad na výstupy z učení. Ve výzkumu byla použita případová studie. Údaje z výzkumu byly získány rozhovory a otevřenými otázkami připravenými výzkumným pracovníkem.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 22:32