D 2017

Informal Teaching of Special Theory of Relativity

SVOBODOVÁ, Jindřiška; Jan NOVOTNÝ a Jana JURMANOVÁ

Základní údaje

Originální název

Informal Teaching of Special Theory of Relativity

Název česky

Učit STR neformálně?

Autoři

SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí); Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana JURMANOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, Scientia in Educatione, Vol 8 (2017) Keynotes and selected papers from the International Conference on Physics Education, ICPE-EPEC 2013 (Special Issue), od s. 254-259, 6 s. 2017

Nakladatel

Karolinum Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096486

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

neformální přírodovědné vzdělávání; animace; výukový program; speciální relativita

Klíčová slova anglicky

informal science education; animation; courseware; special relativity

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 12:40, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

In the present Case Study we explore the comprehension levels of relativity theory in prospective science teachers who take the introduction to physics lesson at the Faculty of Education. Special Theory of Relativity multimedia animation was used to illustrate basic relativistic consequences. The effect of it for learning was researched. In the research, a case study was used. Research data were obtained by interviews and using open-ended questions prepared by the researcher.

Česky

V této případové studii prozkoumáme úroveň porozumění teorie relativity u budoucích učitelů přírodovědných předmětů, kteří se na Pedagogické fakultě seznamují s vyučováním fyziky. K ilustraci základních relativistických důsledků byla použita multimediální animace speciální teorie relativity. Byl zkoumán její dopad na výstupy z učení. Ve výzkumu byla použita případová studie. Údaje z výzkumu byly získány rozhovory a otevřenými otázkami připravenými výzkumným pracovníkem.

Přiložené soubory