J 2017

Bullying or Reciprocity? Predominant Pattern of Behavior between the United States and North Korea

BLINKA, Jan a Zdeněk KŘÍŽ

Základní údaje

Originální název

Bullying or Reciprocity? Predominant Pattern of Behavior between the United States and North Korea

Autoři

BLINKA, Jan (203 Česká republika, domácí) a Zdeněk KŘÍŽ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

North Korean Review, McFarland & Company, 2017, 1551-2789

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.548 v roce 2011

Kód RIV

RIV/00216224:14230/17:00096529

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

North Korea; United States; East Asia; Reciprocity; Stimulus-response Theory; Bilateral Relations; Inter-state Relations; Cooperation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 14:41, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This paper aims to uncover whether relations between the United States and North Korea are driven by reciprocal or bullying strategies. The empirical findings do not support the premises of the stimulus-response theory, because the actors do not always respond cooperatively to cooperation and confrontationally to confrontation. Instead, they often change the nature of the mutual exchange from cooperation to confrontation and vice- versa.The states should not expect their counterparts to respond in a reciprocal manner, especially when they strive to establish long- term cooperative relations. When dealing with North Korea, the states should take a firm stance rather than offering positive stimuli, because those tend to be exploited and not reciprocated.

Návaznosti

MUNI/A/1067/2016, interní kód MU
Název: Evropa v měnícím se mezinárodním prostředí III
Investor: Masarykova univerzita, Evropa v měnícím se mezinárodním prostředí III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory