2015
A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes
ŠTĚPÁNEK, LiborZákladní údaje
Originální název
A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. London, Creativity in the English language classroom, od s. 98-103, 6 s. 2015
Nakladatel
British Council
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14640/15:00094169
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-0-86355-767-5
Klíčová slova česky
kreativita ve výuce jazyků; flexibilita; pokročilé komunikativní dovednosti
Klíčová slova anglicky
creativity in language teaching; flexibility; advanced communication skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2017 17:37, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
This chapter offers a practical insight into a creative approach to language teaching which has been developed as a reaction to recent changes in, and the growing demand for, creativity, flexibility and advanced communication skills in the current knowledge and communication society. These social and cultural changes influence all sectors of society and have an enormous impact on the are of education. The roles of both teachers and learners are beginning to change. Language learners ten to be less and less seen as mere objects of teaching. Such significant changes in role require higher levels of flexibility and creativity, and these areas have become the focus of recent research at Masaryk University. This chapter presents an approach which has been developed, tested and successfully implemented at Masaryk University Language Centre.