C 2015

A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes

ŠTĚPÁNEK, Libor

Základní údaje

Originální název

A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. London, Creativity in the English language classroom, od s. 98-103, 6 s. 2015

Nakladatel

British Council

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14640/15:00094169

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-0-86355-767-5

Klíčová slova česky

kreativita ve výuce jazyků; flexibilita; pokročilé komunikativní dovednosti

Klíčová slova anglicky

creativity in language teaching; flexibility; advanced communication skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2017 17:37, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

This chapter offers a practical insight into a creative approach to language teaching which has been developed as a reaction to recent changes in, and the growing demand for, creativity, flexibility and advanced communication skills in the current knowledge and communication society. These social and cultural changes influence all sectors of society and have an enormous impact on the are of education. The roles of both teachers and learners are beginning to change. Language learners ten to be less and less seen as mere objects of teaching. Such significant changes in role require higher levels of flexibility and creativity, and these areas have become the focus of recent research at Masaryk University. This chapter presents an approach which has been developed, tested and successfully implemented at Masaryk University Language Centre.