ŠTĚPÁNEK, Libor. A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes. In Alany Maley and Nik Peachey. Creativity in the English language classroom. 1. vyd. London: British Council, 2015, s. 98-103. ISBN 978-0-86355-767-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. London, Creativity in the English language classroom, od s. 98-103, 6 s. 2015.
Nakladatel British Council
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/15:00094169
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-0-86355-767-5
Klíčová slova česky kreativita ve výuce jazyků; flexibilita; pokročilé komunikativní dovednosti
Klíčová slova anglicky creativity in language teaching; flexibility; advanced communication skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 4. 2017 17:37.
Anotace
This chapter offers a practical insight into a creative approach to language teaching which has been developed as a reaction to recent changes in, and the growing demand for, creativity, flexibility and advanced communication skills in the current knowledge and communication society. These social and cultural changes influence all sectors of society and have an enormous impact on the are of education. The roles of both teachers and learners are beginning to change. Language learners ten to be less and less seen as mere objects of teaching. Such significant changes in role require higher levels of flexibility and creativity, and these areas have become the focus of recent research at Masaryk University. This chapter presents an approach which has been developed, tested and successfully implemented at Masaryk University Language Centre.
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 04:27