B 2016

Integrating Physical Education and Geography. A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark

VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN et. al.

Základní údaje

Originální název

Integrating Physical Education and Geography. A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark

Název česky

Integrace tělesné výchovy a geografie. Případová studie České republiky, Slovinska a Dánska

Autoři

VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN, Irena HERGAN, Eduard HOFMANN, Mojca ILC KLUN, Michal LUPAČ, Vladislav MUŽÍK, Matej OGRIN, Hana ŠERÁKOVÁ, Vesna ŠTEMBERGER, Marek TRÁVNÍČEK, Maja UMEK a Esben VOLSHØJ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 169 s. Tělesná výchova a výchova ke zdraví, sv. 2, 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-8519-0

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8519-2016

Klíčová slova česky

Physical Education; Geography; integration; curriculum; integration; comparison; the Czech Republic; The Republic of Slovenia; Denmark

Klíčová slova anglicky

Tělesná výchova; Geografie; integrace; kurikulum; srovnání; Česká republika; Slovinsko; Dánsko

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 5. 2017 14:33, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

This is the first book of a new series published by the Faculty of Education, Masaryk University on topical issues in physical and health education. This book aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from three countries, the Czech Republic, Denmark and the Republic of Slovenia, to reveal how integration is embedded at the policy level. A questionnaire survey of teachers shows how the integrated curriculum is implemented in practice. The book also includes examples of interdisciplinary cooperation between the two subjects.

Česky

Publikace „Integrating Physical Education and Geography“ je výstupem činnosti mezinárodní sítě C.A.L.M.A.Z, která se zabývá možnostmi interdisciplinární spolupráce ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy, a to zejména v rovnně výzkumné. Aktivními členy sítě a autory publikace jsou zástupci univerzitních pracovišť v České republice, Slovinsku a Dánsku. Cílem publikace je představit, jak participující státy přistupují v jejich kurikulu ke kooperaci ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy. Na tuto kooperaci je nahlíženo ze dvou hledisek – prostřednictvím obsahové analýzy a komparace kurikulárních dokumentů je zjištěno, jestli a jak je tato kooperace zakotvena v teoretické rovině. Výsledky dotazníkového šetření s učiteli v zapojených státech pak představují stručnou sondu do realizační formy kurikula. V závěru jsou diskutovány a srovnány možné přístupy k integraci z pohledu kurikula jednotlivých států a jsou doplněny praktickými ukázkami, které jsou ukázkami práce skupiny C.A.L.M.A.Z.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie