STEHLÍKOVÁ, Eva. Do postele s Kressidou. Theatralia. Brno: Masarykova universita, 2017, roč. 20, č. 1, s. 73-87. ISSN 1803-845X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/TY2017-1-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do postele s Kressidou
Název anglicky Goinig to Bed with Cressida
Autoři STEHLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Theatralia, Brno, Masarykova universita, 2017, 1803-845X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00096560
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/TY2017-1-5
Klíčová slova česky Inscenace; Shakespeare; Jaroslav Malina; Ivan Rajmont; Činoherní studio Ústí.n.L.
Klíčová slova anglicky Performance; Shakespeare; Jaroslav Malina; Ivan Rajmont; Činoherní studio Ústí.n.L.
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 20. 4. 2018 15:51.
Anotace
Studie o Malinově scénografii pro inscenaci Troila a Kressidy v Rajmontově režii v Činoherním studiu v Ústí nad Labem 1979. Úspěch inscenace byl dán radikální úpravou textu, směřující k adaptaci, kterou Alex Koenigsmark přispěl k vyznění inscenace. Spojení Teiresia a Pandara do jedné postavy Kibice a potlačení antického plánu hry vyústilo do absolutního bezčasí. Rajmontova režie spolu s Malinovou scénografií pak dodala této "grotesce o militantní blbosti" všeobecnou platnost.
Anotace anglicky
A side note on Malina's stage setting for Rajmont's Troilus and Cressida production (Činoherní studio – Drama Studio, 1979). Its success was based on a radical modification of the text through which Alex Koenigsmark crossed the confines of a mere adaptation and significantly contributed to the shaping of the production. Joining Teiresias and Pandar into one character, namely that of Kibitzer, suppressing the ancient origins of the play, move it into an absolute timelessness. Rajmont's directing of this "grotesque about militant rubbish", as the scenographer, labelled the production, did not only relate straightforwardly to current reality and to demythologization of all values but it accomplished to get at a more general message.
Návaznosti
MUNI/A/1049/2016, interní kód MUNázev: Metodologické otázky teatrologického výzkumu (Akronym: MEDDIV)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické otázky teatrologického výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 00:23