J 2017

The Reflection of the Basic Cosmology Hypothesis

SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

The Reflection of the Basic Cosmology Hypothesis

Název česky

Reflexe základních kosmologických hypotéz

Autoři

SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

The Academic Journal of Science, London, 2017, 2165-6282

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096566

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vědecký jazyk, kosmologie, poezie

Klíčová slova anglicky

Scientific Language; Cosmology; Poetry;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 12:44, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

The qualitative study in which students were encouraged to appreciate the purposes, differences, and connections between scientific text, which must meet certain criteria, and extended poetry metaphor. The study highlights the power of poetry to stimulate observation, imagination, and emotion in science teaching. Proper examples of poems, could be used to demonstrate its capacity to provide both a formal and playful tool by which to examine the language of science.

Česky

Kvalitativní studie, v níž byli studenti vyzváni, aby vyjádřili rozdíly a souvislosti mezi vědeckým textem, který musí splňovat určitá kritéria, a rozšířenými metaforami poezie. Studie zdůrazňuje sílu poezie, která stimuluje bystrost, představivost a emoce ve výuce vědy. Vhodné básně by mohly být použity k testování schopnosti porozumět jak formálnímu, tak i hravému přístupu k vědě.

Přiložené soubory