2017
The Reflection of the Basic Cosmology Hypothesis
SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
The Reflection of the Basic Cosmology Hypothesis
Název česky
Reflexe základních kosmologických hypotéz
Autoři
SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The Academic Journal of Science, London, 2017, 2165-6282
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00096566
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vědecký jazyk, kosmologie, poezie
Klíčová slova anglicky
Scientific Language; Cosmology; Poetry;
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 12:44, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
V originále
The qualitative study in which students were encouraged to appreciate the purposes, differences, and connections between scientific text, which must meet certain criteria, and extended poetry metaphor. The study highlights the power of poetry to stimulate observation, imagination, and emotion in science teaching. Proper examples of poems, could be used to demonstrate its capacity to provide both a formal and playful tool by which to examine the language of science.
Česky
Kvalitativní studie, v níž byli studenti vyzváni, aby vyjádřili rozdíly a souvislosti mezi vědeckým textem, který musí splňovat určitá kritéria, a rozšířenými metaforami poezie. Studie zdůrazňuje sílu poezie, která stimuluje bystrost, představivost a emoce ve výuce vědy. Vhodné básně by mohly být použity k testování schopnosti porozumět jak formálnímu, tak i hravému přístupu k vědě.