2017
Quo vadis, philologia?
KREJČOVÁ, Elena a Pavel KREJČÍZákladní údaje
Originální název
Quo vadis, philologia?
Název anglicky
Quo vadis, philologia?
Autoři
KREJČOVÁ, Elena (100 Bulharsko, garant, domácí) a Pavel KREJČÍ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Vydání první. Brno, 300 s. 2017
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00096656
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-263-1178-2
Klíčová slova česky
jihoslovanské jazyky; bulharština; srbština; chorvatština; výuka bulharštiny
Klíčová slova anglicky
South Slavonic languages; Bulgarian language; Serbian language; Croatian language; teaching Bulgarian
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2018 20:57, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Cílem publikace je představit z nejrůznějších úhlů problematiku výuky jihoslovanských jazyků, tj. slovinštiny, chorvatštiny, srbštiny, makedonštiny a bulharštiny, která spadá do širší sféry studia tzv. „malých“ filologií. Uvedená problematika je nahlížena z více hledisek – především však z organizačního, pedagogicko-metodologického a translatologického. Autoři si kladou otázky, kde se nacházejí současná filologická studia o jihoslovanských jazycích (úvodní texty přibližují mj. vývoj jednotlivých jihoslovanských filologií na FF MU od jejich vzniku po současnost), jaké jsou problémy, s nimiž se potýkají, jaký je stav dnešních univerzitních jihoslovanských filologií (především tam, kde oba autoři působí – na Masarykově univerzitě v Brně) a snaží se předpovědět, jakým směrem se nejspíš bude výuka inovovat a vyvíjet.
Anglicky
The aim of the publication is to present the problems of Slavic language teaching, ie Slovenian, Croatian, Serbian, Macedonian and Bulgarian, from a variety of perspectives, which fall within the wider sphere of study of so-called "small" philologies. This issue is viewed from several points of view - mainly from organizational, pedagogical-methodological and translatological. The authors ask questions about current philological studies of South Slavic languages (introductory texts include, among other things, the development of individual South Slavic philologies at the Faculty of Arts, from their birth to the present), what are the problems faced by the current state of South Slavic philology (Especially where the two authors work - at the Masaryk University in Brno) and try to predict the direction in which the teaching will probably innovate and develop.