B 2017

Quo vadis, philologia?

KREJČOVÁ, Elena a Pavel KREJČÍ

Základní údaje

Originální název

Quo vadis, philologia?

Název anglicky

Quo vadis, philologia?

Autoři

KREJČOVÁ, Elena (100 Bulharsko, garant, domácí) a Pavel KREJČÍ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Vydání první. Brno, 300 s. 2017

Nakladatel

Tribun EU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00096656

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-263-1178-2

Klíčová slova česky

jihoslovanské jazyky; bulharština; srbština; chorvatština; výuka bulharštiny

Klíčová slova anglicky

South Slavonic languages; Bulgarian language; Serbian language; Croatian language; teaching Bulgarian

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2018 20:57, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Cílem publikace je představit z nejrůznějších úhlů problematiku výuky jihoslovanských jazyků, tj. slovinštiny, chorvatštiny, srbštiny, makedonštiny a bulharštiny, která spadá do širší sféry studia tzv. „malých“ filologií. Uvedená problematika je nahlížena z více hledisek – především však z organizačního, pedagogicko-metodologického a translatologického. Autoři si kladou otázky, kde se nacházejí současná filologická studia o jihoslovanských jazycích (úvodní texty přibližují mj. vývoj jednotlivých jihoslovanských filologií na FF MU od jejich vzniku po současnost), jaké jsou problémy, s nimiž se potýkají, jaký je stav dnešních univerzitních jihoslovanských filologií (především tam, kde oba autoři působí – na Masarykově univerzitě v Brně) a snaží se předpovědět, jakým směrem se nejspíš bude výuka inovovat a vyvíjet.

Anglicky

The aim of the publication is to present the problems of Slavic language teaching, ie Slovenian, Croatian, Serbian, Macedonian and Bulgarian, from a variety of perspectives, which fall within the wider sphere of study of so-called "small" philologies. This issue is viewed from several points of view - mainly from organizational, pedagogical-methodological and translatological. The authors ask questions about current philological studies of South Slavic languages (introductory texts include, among other things, the development of individual South Slavic philologies at the Faculty of Arts, from their birth to the present), what are the problems faced by the current state of South Slavic philology (Especially where the two authors work - at the Masaryk University in Brno) and try to predict the direction in which the teaching will probably innovate and develop.