J 2017

Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza

JUHAŇÁK, Libor

Základní údaje

Originální název

Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza

Název anglicky

Social Networks of Authors Publishing in Educational Sciences Between 2009 and 2013 : An Exploratory Analysis

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00096665

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

publikace; spoluautorství; analýza sociální sítě; pedagogický výzkum

Klíčová slova anglicky

publications; co-authorship; social network analysis; educational research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2018 12:59, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem exploratorně orientované studie je zmapovat sociální sítě autorů a publikačních zdrojů v pedagogických vědách v letech 2009–2013. Studie je založena na metodologii analýzy sociální sítě (social network analysis – SNA), která začíná získávat stále větší pozornost i v kontextu českého pedagogického výzkumu. V rámci studie jsou využita data z hodnocení výsledků výzkumných organizací, která jsou v ČR pravidelně shromažďována za účelem národního hodnocení výzkumných institucí. Článek předkládá hlavní zjištění exploratorní analýzy a dává k dispozici doplňující interaktivní nástroje pro další průzkum dat.

Anglicky

The aim of this exploratory study is to analyze the social networks of publication producers and publication resources in the field of educational sciences between 2009 and 2013. The study is based on the methodology of social network analysis that starts to gain an increasing attention in the field of education science in Czech republic. The study makes use of the data about the R&D results that are regularly collected for the purpose of national evaluation of research institutions. The paper presents the main findings of the exploratory analysis and it makes available additional interactive tools for further exploration of data.

Návaznosti

MUNI/A/0960/2016, interní kód MU
Název: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masarykova univerzita, Procesy učení v různých sociálních prostředích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty