2017
Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza
JUHAŇÁK, LiborZákladní údaje
Originální název
Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza
Název anglicky
Social Networks of Authors Publishing in Educational Sciences Between 2009 and 2013 : An Exploratory Analysis
Autoři
JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00096665
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
publikace; spoluautorství; analýza sociální sítě; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
publications; co-authorship; social network analysis; educational research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2018 12:59, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem exploratorně orientované studie je zmapovat sociální sítě autorů a publikačních zdrojů v pedagogických vědách v letech 2009–2013. Studie je založena na metodologii analýzy sociální sítě (social network analysis – SNA), která začíná získávat stále větší pozornost i v kontextu českého pedagogického výzkumu. V rámci studie jsou využita data z hodnocení výsledků výzkumných organizací, která jsou v ČR pravidelně shromažďována za účelem národního hodnocení výzkumných institucí. Článek předkládá hlavní zjištění exploratorní analýzy a dává k dispozici doplňující interaktivní nástroje pro další průzkum dat.
Anglicky
The aim of this exploratory study is to analyze the social networks of publication producers and publication resources in the field of educational sciences between 2009 and 2013. The study is based on the methodology of social network analysis that starts to gain an increasing attention in the field of education science in Czech republic. The study makes use of the data about the R&D results that are regularly collected for the purpose of national evaluation of research institutions. The paper presents the main findings of the exploratory analysis and it makes available additional interactive tools for further exploration of data.
Návaznosti
MUNI/A/0960/2016, interní kód MU |
|