C 2016

Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective

BÁRTA, Ondřej a Zuzana ŠMIDEKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective

Autoři

BÁRTA, Ondřej (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Firenze, Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension, od s. 123-135, 13 s. 2016

Nakladatel

Firenze University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00096681

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-88-6453-424-4

Klíčová slova anglicky

Non-formal learning; young adults; European youth programmes; impact

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2019 22:02, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Anotace

V originále

Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.

Návaznosti

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty