2016
Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective
BÁRTA, Ondřej a Zuzana ŠMIDEKOVÁZákladní údaje
Originální název
Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective
Autoři
BÁRTA, Ondřej (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Firenze, Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension, od s. 123-135, 13 s. 2016
Nakladatel
Firenze University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00096681
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-88-6453-424-4
Klíčová slova anglicky
Non-formal learning; young adults; European youth programmes; impact
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2019 22:02, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
Anotace
V originále
Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU |
|