ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Natália GACHALLOVÁ. Authentic Diagnoses as a Tool for Teaching Medical Terminology. In 1st International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers, Rimske Toplice, 18.-20.5.2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Authentic Diagnoses as a Tool for Teaching Medical Terminology
Název česky Autentické diagnózy jako prostředek k výuce lékařské terminologie
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Natália GACHALLOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání 1st International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers, Rimske Toplice, 18.-20.5.2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00096835
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky lékařská terminologie; výuka; diagnózy; motivace
Klíčová slova anglicky Medical terminology; teaching; diagnoses; motivation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Natália Gachallová, Ph.D., učo 261004. Změněno: 25. 4. 2018 18:14.
Anotace
In the Czech Republic and other European countries, both native and foreign students of General Medicine and Dentistry are expected to use Latin and Greek medical terms correctly from the very first moments at the faculty. This knowledge is required not only in the classes of Anatomy, Pharmacology, Histology, etc., but also later in their professional careers, since diagnoses are still conventionally written in Latin. Therefore, authentic diagnoses represent an inextricable part of the curriculum. The paper presents methodological approaches applicable in the teaching process. The benefits of these are illustrated on specific examples exercising language skills on various levels. Moreover, such practical exercises contribute to a positive motivation of students, as they are always in contact with what they actually need in their practice. The desired outcome is to teach students how to use medical terminology with respect to the particular context, in contrast with mechanic memorising of formulas without any deeper understanding.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 23:21