k 2017

Authentic Diagnoses as a Tool for Teaching Medical Terminology

ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Natália GACHALLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Authentic Diagnoses as a Tool for Teaching Medical Terminology

Název česky

Autentické diagnózy jako prostředek k výuce lékařské terminologie

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Natália GACHALLOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

1st International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers, Rimske Toplice, 18.-20.5.2017, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/17:00096835

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

lékařská terminologie; výuka; diagnózy; motivace

Klíčová slova anglicky

Medical terminology; teaching; diagnoses; motivation

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 25. 4. 2018 18:14, Mgr. Natália Gachallová, Ph.D.

Anotace

V originále

In the Czech Republic and other European countries, both native and foreign students of General Medicine and Dentistry are expected to use Latin and Greek medical terms correctly from the very first moments at the faculty. This knowledge is required not only in the classes of Anatomy, Pharmacology, Histology, etc., but also later in their professional careers, since diagnoses are still conventionally written in Latin. Therefore, authentic diagnoses represent an inextricable part of the curriculum. The paper presents methodological approaches applicable in the teaching process. The benefits of these are illustrated on specific examples exercising language skills on various levels. Moreover, such practical exercises contribute to a positive motivation of students, as they are always in contact with what they actually need in their practice. The desired outcome is to teach students how to use medical terminology with respect to the particular context, in contrast with mechanic memorising of formulas without any deeper understanding.