CAPUTO, Francesco, Mouzhi GE a Leonard WALLETZKÝ. Modelling the Service Value Chain for Smart City. In Proceedings of the 25th Interdisciplinary Information Management Talks. Poděbrady, Czech Republic: Trauner Verlag, 2017, s. 375-382. ISBN 978-3-99062-119-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modelling the Service Value Chain for Smart City
Autoři CAPUTO, Francesco (380 Itálie), Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí) a Leonard WALLETZKÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Poděbrady, Czech Republic, Proceedings of the 25th Interdisciplinary Information Management Talks, od s. 375-382, 8 s. 2017.
Nakladatel Trauner Verlag
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW indexed by SCOPUS, Web of Science
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00096939
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-99062-119-6
UT WoS 000419365600042
Klíčová slova anglicky Service Modelling; Value Co-creation; Smart Service; Smart City; Service Value Chain
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 18. 5. 2018 05:14.
Anotace
With the development of Smart Cities, a large amount of service entities has been involved in the service chain. Each service entity can play different roles in different contexts, and the value co-creation between service providers and service users becomes more and more complex. In order to understand the value co-creation in Smart Cities, it is important to model the value chain of smart services. Furthermore, understanding the service value co-creation process is critical to the stakeholders in Smart City. Therefore, this paper proposes an approach to model the service value process. By applying the approach to a real-world use case of smart mobility, we can see that our model can not only provide an overall modelling view to the service value process, but can also specify the possible role changes inside the value process. The modelling results further indicate that the proposed model can be used to discover new services and value propositions in Smart City.
VytisknoutZobrazeno: 5. 8. 2024 11:21