t 2016

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

Název česky

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

Název anglicky

Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems

Autoři

KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 174 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8509-1

Klíčová slova česky

etopedie; inkluze; dítě v riziku; intervence; pedagog; prevence; problémy a poruchy v chování; studie; výzkum; žák

Klíčová slova anglicky

special education; inclusion; at risk children; intervention; teacher; prevention; emotional and behavioural disorders; study; research; pupil

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 6. 2017 13:35, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Publikace představuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na otázky spojené se situací dětí v riziku, s problémy a s poruchami emocí a chování, na možnosti jejich prevence, intervence a zvládání v etopedické praxi. V jednotlivých kapitolách je mapováno a analyzováno školní a rodinné prostředí z pohledu rizikových a ochranných faktorů. Zkoumán je rovněž význam institucionální výchovy u dětí pocházejících z nepodnětného a sociálně znevýhodněného prostředí. Inkluzivní přístup se ukazuje jako efektivní možnost řešení těchto problémů.

Anglicky

The publication provides findings of research studies whose objects of interest are children at risk, children with behavioural difficulties or behavioural end emotional disorders and the possibility of prevention, intervention and copying strategies in the field of special educational practice. The chapters are dealing with the school and family environment from the view of risk and protective factors. The publication focuses on the meaning of institutional care for children growing up in a non-stimulating social environment. Inclusive education is the effective way to solve these problems.

Návaznosti

MUNI/A/0989/2015, interní kód MU
Název: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty