2016
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název česky
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 338 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky
žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpora; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; málotřídní škola; klima třídy; asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky
pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 6. 2017 14:30, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Výzkumná monografie se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivní škole. Aspekty podpory osob se speciálními vzdělávacími potřebami jsou ve výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu vyučujících, rodičů, asistentů pedagoga i samotných žáků. Výzkumná monografie je členěna do pěti tematických celků, členěných do dílčích kapitol. Úvodní tematický celek zahrnuje také kapitoly zaměřené na problematiku inkluzivního vzdělávání z perspektivy zahraničí. K hlavním tématům patří komplexní podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, funkce speciálně pedagogické diagnostiky a rozvoj komunikačních a sociálních kompetencí žáka. Nezbytnou součástí systematické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je odborná péče, zahrnující péči zdravotnickou, psychologickou i speciálněpedagogickou.
Anglicky
The research monograph deals with education in an inclusive school. Aspects of support for people with special educational needs in research surveys are analyzed from the perspective of teachers, parents, teaching assistants and students themselves. The research monograph is divided into five thematic units, divided into sub-chapters. Introductory thematic unit also includes chapters focusing on issues of inclusive education from the foreign perspective. The main topics include comprehensive support for pupils with special educational needs in mainstream school, functions of special educational diagnostics and the development of communication and social skills of the pupil. An essential part of systematic support for pupils with special educational needs is professional care - including medical, psychological and special educational care.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MU |
|