2016
Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování
HORECKÝ, Jan, Jakub HALÍŘ, Michal SMEJKAL a Nelly SPRINGINSFELDOVÁZákladní údaje
Originální název
Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování
Název anglicky
Working Conditions in the Field of Education with Ephasis on Remuneration
Autoři
HORECKÝ, Jan, Jakub HALÍŘ, Michal SMEJKAL a Nelly SPRINGINSFELDOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 123 s. Spisy Právnické fakulty MU, řada teoretická, edice Scientia, sv. č. 575, 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8425-4
Klíčová slova česky
školství; mzda; plat; ředitel; pracovní podmínky; pracovněprávní vztah; odměňování
Klíčová slova anglicky
Educatiuon; Wages; Salar; Working Conditions; Labor Relationship; Remuneration
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 7. 2017 11:50, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Pracovní podmínky ve školství jsou ovlivňovány specifickým účelem vykonávané práce. Přesto, stejně jako u jiných odvětví, je důležitým prvkem, který ovlivňuje nejen motivaci zaměstnanci, ale i kvalitu jimi odvedené práce, odměňování. Odměňování představuje stěžení důvod vstupu osob do pracovního procesu. Vedle toho zastává pozici silného motivačního nástroje v rukou zaměstnavatele. V České republice je obecně pracovněprávní úprava odměňování zaměstnanců ve veřejném sektoru řešena nesystémově. Míra a šíře zásahu veřejnoprávního prvku do soukromoprávního vztahu, konkrétně do základního vztahu pracovněprávního, vyvolává u právních teoretiků i praktiků mnohé diskuze. Navíc problematika zaměstnanců v regionálním školství bývá v odborné literatuře opomíjena, nebo se jí publikace věnují jen okrajově. Pokud již taková publikace je, bývá povětšinu koncipována jako metodická příručka pro ředitele škol, což není na závadu, ale taková publikace postrádá komplexní vzhled do dané problematiky. Cílem předloženého textu proto je bližší zanalyzování právní úpravy a předložení bližšího náhledu do systému odměňování zaměstnanců ve školství.
Anglicky
Working conditions in the field of education are influenced by the specific purpose by the work performed. Even though, a very important feature that influences motivation of employees and, at the same time, quality of their work performed, is remuneration. It can be considered an essential reason for which an employee enters into a labor relationship. It cannot be forgotten that remuneration is a very important tool for employers. The Czech legal system does not involve a systematic legislation dealing with remuneration in public sector. The extent of the intervention of a public aspect with a private relationship (specifically with one of the fundamental labor relationships) is broadly discussed by legal theorist and practitioners. On top of that the topic of employees in the public educational system tends to be overlooked or discussed only superficially in legal publications. The ones existing already are usually intended as a practical guide for directors of schools. Such an approach is not an impediment, but it does not provide the reader with a complex insight in the topic. The aim of the text presented hereby is to analyze the legislation and to propose a closer insight in the issue of remuneration in the educational system.
Návaznosti
MUNI/A/1339/2015, interní kód MU |
|