2017
The Demand Side of Negativity and Privatization in News : Experimental Study of News Consumer Habits
HRBKOVÁ, Lenka, Jozef ZAGRAPAN a Roman CHYTILEKZákladní údaje
Originální název
The Demand Side of Negativity and Privatization in News : Experimental Study of News Consumer Habits
Název česky
Poptávková strana negativity a privatizace ve zpravodajství : experimentální studie návyků konzumentů zpravodajství
Autoři
HRBKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jozef ZAGRAPAN (703 Slovensko) a Roman CHYTILEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, Mathematical-Statistical Models and Qualitative Theories for Economic and Social Sciences, od s. 55-69, 15 s. Studies in Systems, Decision and Control. Vol 104, 2017
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50601 Political science
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/17:00094836
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-3-319-54818-0
UT WoS
000448916800006
Klíčová slova česky
Experiment; Heuristiky; Negativní zprávy; Privatizace zpráv; Poptávka konzumentů
Klíčová slova anglicky
Experiment; Heuristics; Negative news; Privatization of news; Consumer demand
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2019 15:32, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Negativity in media and emphasis on personal side of politics are often cited as a common journalist practice which is harmful to democratic processes. Journalists and media houses are often held accountable for these phenomena because they prioritize profit over the quality of content. However, we offer an analysis focused on demand side of both negativity and privatization of political news. Using the Dynamic Process Tracing Environment (DPTE), we test the assumption that both of these features of political media coverage may be driven by audience demand for negative and personal news. According to the available literature, personal news can serve as a useful heuristics in citizens’ political judgment. We have confirmed a negativity bias; however, a tendency to select news about politicians’ private affairs was not confirmed. Even though respondents preferred political news, personal news showed to be more memorable, which might have further implications for formation of political attitudes.
Česky
Negativita v médiích a důraz na osobnostní stránku politiky jsou často zmiňovány jako novinářská praxe, která je škodlivá pro kvalitu demokracie. Novináři a mediální domy jsou často obviňováni z toho, že preferují zisk před kvalitou obsahu. Náš text se zaměřuje na analýzu poptávkové strany po negativitě a privatizaci zpravodajství. Za pomoci prostředí Dynamic Process Tracing Environment (DPTE) testujeme předpoklad, že obě tyto charakteristiky mediálního pokrývání událostí mohou být povzbuzovány poptávkou konzumentů. Jejich preferenci negativních zpráv jsme potvrdili, větší zájem o soukromí politiků než o jejich veřejnou roli však nikoliv. Politické zprávy byly sice preferovanější, ale soukromé naopak více zapamatovávány. Toto zjištění může mít význam pro další výzkum politických postojů.
Návaznosti
GA13-20548S, projekt VaV |
|