TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies. Spain: IATED Academy, 2017, s. 2064-2072. ISBN 978-84-697-3777-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development
Název česky Zařazení učitelského konstruktivismu do systematického profesního celoživotního rozvoje
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Spain, EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies, od s. 2064-2072, 9 s. 2017.
Nakladatel IATED Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00097192
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-697-3777-4
ISSN 2340-1117
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435
UT WoS 000491356002024
Klíčová slova česky rozvoj; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus
Klíčová slova anglicky development; systematic teacher education; teacher constructivism
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 1. 2020 13:31.
Anotace
To improve the quality of school education and lifelong learning, it is necessary to support teacher continuous professional development. The aim of the study is to present outcomes of research of innovative teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education, including professional continuous development, has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and teacher constructivist approach. Constructivist principles and characteristics of teacher professional continuous development courses were studied within the PROFILES project. Building up teachers’ pedagogical competences, using their own experience from learning and teaching and thus connecting pedagogical theory and practice is the core of teacher constructivism.
Anotace česky
Pro zlepšení kvality školního vzdělávání a celoživotního učení je nutné podporovat nepřetržitý profesní rozvoj učitele. Cílem studie je prezentovat výsledky výzkumu inovativních kurzů profesního vzdělávání. Design-based research byl použit jako hlavní výzkumná metoda. Klíčovým výsledkem výzkumu je zjištění, že vzdělávání učitelů včetně profesionálního nepřetržitého rozvoje musí být úzce spojeno s praktickými zkušenostmi pomocí systematického a učitelského konstruktivistického přístupu. V rámci projektu PROFILES byly studovány konstruktivistické principy a charakteristiky průběžných výukových kurzů pro učitele. Vybudování pedagogických kompetencí pedagogů, využívání vlastních zkušeností z výuky, a tím spojování pedagogické teorie a praxe je jádrem učitelského konstruktivismu.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:50