2017
Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge
ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP et. al.Základní údaje
Originální název
Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge
Název česky
Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
Autoři
ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8605-0
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017
Štítky
Změněno: 24. 7. 2017 13:55, PhDr. Lea Novotná
V originále
The book focuses on pre-service teachers’ tacit knowledge in the second stage of their studies (Master’s study programme). It deals with the theoretical background and highlights the need for a radical turn in the methodology when we want to explore this concept. Drawing on this, a qualitative method of data collection which was used in the presented research, so called clean language, is described in detail. The empirical part of the book presents studies concerning topics connected to pre-service teachers’ tacit knowledge – unexpected situations, student teachers’ beliefs or explicit and tacit knowledge sharing.
Česky
Kniha pojednává o fenoménu tacitních znalostí u studentů učitelství v magisterském stupni vzdělávání. Zaměřuje se jednak na teoretická východiska zkoumání tacitních znalostí a poukazuje na důležitost metodologického obratu ve zkoumání tohoto tématu. Dále představuje velmi podrobně kvalitativně orientovanou metodu sběru dat (Čistý jazyk), která byla využita v prezentovaném výzkumu. V empirické částí knihy se pak věnuje jednotlivým tématům, které úzce souvisí s tacitními znalostmi studentů, jako jsou neočekávané situace, subjektivní pojetí výuky nebo sdílení tacitních a explicitních znalostí.