B 2017

Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge

ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP et. al.

Základní údaje

Originální název

Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge

Název česky

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

Autoři

ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-8605-0

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017

Štítky

Změněno: 24. 7. 2017 13:55, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

The book focuses on pre-service teachers’ tacit knowledge in the second stage of their studies (Master’s study programme). It deals with the theoretical background and highlights the need for a radical turn in the methodology when we want to explore this concept. Drawing on this, a qualitative method of data collection which was used in the presented research, so called clean language, is described in detail. The empirical part of the book presents studies concerning topics connected to pre-service teachers’ tacit knowledge – unexpected situations, student teachers’ beliefs or explicit and tacit knowledge sharing.

Česky

Kniha pojednává o fenoménu tacitních znalostí u studentů učitelství v magisterském stupni vzdělávání. Zaměřuje se jednak na teoretická východiska zkoumání tacitních znalostí a poukazuje na důležitost metodologického obratu ve zkoumání tohoto tématu. Dále představuje velmi podrobně kvalitativně orientovanou metodu sběru dat (Čistý jazyk), která byla využita v prezentovaném výzkumu. V empirické částí knihy se pak věnuje jednotlivým tématům, které úzce souvisí s tacitními znalostmi studentů, jako jsou neočekávané situace, subjektivní pojetí výuky nebo sdílení tacitních a explicitních znalostí.