J 2017

Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti

Název anglicky

Teaching Librarian in the Perspective of Education Heterogeneous School Classes on Information Literacy

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Proinflow : časopis pro informační vědy, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00097236

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze; heterogenní třída; učící knihovník; informační vzdělávání; informační gramotnost; pedagogika; specální vzdělávání; vývojové poruchy učení

Klíčová slova anglicky

Inclusion; Heterogeneous Class; Teaching Librarian; Information Education; Information Literacy; Pedagogy; Special Education; Developmental Learning Disabilities

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2018 14:48, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Edukace heterogenní třídy má pedagogická, didaktická i psychologická specifika, přičemž v prostředí veřejné knihovny interaguje s touto edukační skupinou v programech rozvíjejících informační gramotnost učící knihovník většinou bez dostatečné znalosti teorie a praxe speciálního vzdělávání. Předkládaný odborný příspěvek prezentuje vybrané pedagogické a didaktické koncepty, které je žádoucí v praxi inkluzivního vzdělávání směřujícího k rozvoji informační gramotnosti uplatňovat z perspektivy učícího knihovníka. Záměrem autorky je dílčím způsobem přispět k potřebné deskripci problematiky a sekundárně ke kvalitativnímu posunu edukace v informační gramotnosti heterogenních školních tříd v prostředí veřejných knihoven.

Anglicky

Education in a heterogeneous class has pedagogical, didactic and psychological specificities, While interacting with this educational group in a public library environment In programs developing information literacy, the learning librarian mostly Without sufficient knowledge of the theory and practice of special education. Presented The expert contribution presents selected pedagogical and didactic concepts, Which is desirable in the practice of inclusive education towards development Information literacy from the perspective of the librarian. The intention of the author is to make a partial contribution to the description required Issues and secondary to a qualitative shift in education in information Literacy classes of heterogeneous school classes in public library.