ŘIHÁK, Jiří a Radek PELÁNEK. Measuring Similarity of Educational Items Using Data on Learners’ Performance. Online. In Proceedings of the 10th International Conference on Educational Data Mining. Wuhan, China.: International Educational Data Mining Society, 2017, s. 16-23.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Measuring Similarity of Educational Items Using Data on Learners’ Performance
Autoři ŘIHÁK, Jiří a Radek PELÁNEK.
Vydání Wuhan, China. Proceedings of the 10th International Conference on Educational Data Mining, od s. 16-23, 8 s. 2017.
Nakladatel International Educational Data Mining Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Čína
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky domain modeling; item similarity; similarity measures; simulated data; evaluation
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 29. 1. 2018 08:06.
Anotace
Educational systems typically contain a large pool of items (questions, problems). Using data mining techniques we can group these items into knowledge components, detect duplicated items and outliers, and identify missing items. To these ends, it is useful to analyze item similarities, which can be used as input to clustering or visualization techniques. We describe and evaluate different measures of item similarity that are based only on learners' performance data, which makes them widely applicable. We provide evaluation using both simulated data and real data from several educational systems. The results show that Pearson correlation is a suitable similarity measure and that response times are useful for improving stability of similarity measures when the scope of available data is small.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/0992/2016, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:19