2017
Measuring Similarity of Educational Items Using Data on Learners’ Performance
ŘIHÁK, Jiří a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Measuring Similarity of Educational Items Using Data on Learners’ Performance
Autoři
Vydání
Wuhan, China. Proceedings of the 10th International Conference on Educational Data Mining, od s. 16-23, 8 s. 2017
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Čína
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
domain modeling; item similarity; similarity measures; simulated data; evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2018 08:06, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Educational systems typically contain a large pool of items (questions, problems). Using data mining techniques we can group these items into knowledge components, detect duplicated items and outliers, and identify missing items. To these ends, it is useful to analyze item similarities, which can be used as input to clustering or visualization techniques. We describe and evaluate different measures of item similarity that are based only on learners' performance data, which makes them widely applicable. We provide evaluation using both simulated data and real data from several educational systems. The results show that Pearson correlation is a suitable similarity measure and that response times are useful for improving stability of similarity measures when the scope of available data is small.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0992/2016, interní kód MU |
|