2016
Izmeritelnyje instrumenty i technologii dla opredeleija urovna etnokulturnoj kompetencii v sisteme obshego obrazovanija detej : aktualnoje sostojanie problemy
MARTÍNKOVÁ, Anastasiia, Ekaterina KUDRJAVCEVA, L. MAZUNOVA a J. DANILOVAZákladní údaje
Originální název
Izmeritelnyje instrumenty i technologii dla opredeleija urovna etnokulturnoj kompetencii v sisteme obshego obrazovanija detej : aktualnoje sostojanie problemy
Název anglicky
Mesuring Tools and Technologies for Assesment of the Level of Ethnolinguistic and Cultural Competence in the General Children`s Education System
Autoři
MARTÍNKOVÁ, Anastasiia (643 Rusko, garant, domácí), Ekaterina KUDRJAVCEVA (643 Rusko), L. MAZUNOVA (643 Rusko) a J. DANILOVA (643 Rusko)
Vydání
Teoretyčna i dydaktyčna filolohija: zbirnyk naukovykh pratsʹ, Ministerstvo osvity i nauky Ukrajiny, Perejaslav-Hmel'nickyj, 2016, 2309-1517
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Ukrajina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00097289
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
bilingualism; polycultural educational space; measuring tools and technologies; «Calendar Portfolio»; individual road map of Bilingual; RoadMapBilingual («RoMBic»)
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2018 09:52, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
V originále
V stat'e predstavlen obstojatel'nyj obzor sushhestvujushhih instrumentov dlja ocenivanija sostavljajushhih kommunikativnoj kompetencii detej-bilingvov raznyh vozrastnyh grupp, oboznacheny sil'nye i slabye storony, a takzhe dana ocenka ih adekvatnosti sovremennym uslovijam zhizni sociumov. Predlozhennye avtorami innovacionnye izmeritel'nye i razvivajushhie instrumenty – jeto popytka sozdanija sistemy raboty s det'mi-bi-/polilingvami, svobodnaja ot nedostatkov ranee sozdannyh i v silu jetogo sposobstvujushhaja razvitiju bolee sbalansirovannogo dvu-/mnogojazychija.
Anglicky
In the paper the detailed review of the existing measuring tools (communicative competence) for different age groups of bilingual children is presented in article, as well as strong and weak points are marked out. Also the assessment of their adequacy to modern conditions of societies` life is given. The innovative measuring and developing tools offered by the authors represent an attempt to create a working system with bi- and polylingual children, which is free from the shortcomings of earlier created tool.