SCHORMOVÁ, Zdeňka. Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP. In Pawlak M., Mystkowska-Wiertelak A., Bielak J. (eds). Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources. Second Language Learning and Teaching. 1st ed. Switzerland: Cham, 2017, p. 35-50. Second Language Learning and Teaching 38. ISBN 978-3-319-07763-5. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07764-2_3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP
Name in Czech Simulace jako strategie pro posilování autonomie studentů při rozvoji komunikační kompetence v anglickém jazyce pro specifické účely
Authors SCHORMOVÁ, Zdeňka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Switzerland, Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources. Second Language Learning and Teaching. p. 35-50, 16 pp. Second Language Learning and Teaching 38, 2017.
Publisher Cham
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14510/17:00108743
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-3-319-07763-5
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07764-2_3
UT WoS 000413350100004
Keywords (in Czech) Autonomie; simulace; angličtina pro specifické účely; komunikační kompetence;
Keywords in English Autonomy; simulation; ESP; communicative competence;
Tags rivok, topvydavatel
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Changed: 11/5/2020 08:16.
Abstract
This paper looks at learning by performing practical tasks, which positively affects learners’ cognitive skills and gives them hands-on experience in the development of both communicative and social skills. Simulation as an instructional technique in foreign language teaching possesses high potential for developing both of these sets of skills. As it embodies the principles of communicative language teaching, it works well if it becomes a regular component of the language learning process. What is more, it increases learner motivation by making students feel in control of their own learning and enables to see the practical application of what they are learning. As a result, a simulation can be a powerful tool for supporting learner autonomy. The paper discusses the structure and design of simulations, offers suggestions concerning the ways of testing and evaluating learners’ performance in simulation tasks, and provides practical examples of simulations that can be used to foster autonomous learning of tertiary nursing and paramedic students.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá učením metodou provádění praktických úkolů, které pozitivně ovlivňují kognitivní schopnosti studentů a dávají jim praktické zkušenosti s rozvojem komunikačních i sociálních dovedností. Simulace jako výuková technika při výuce cizích jazyků má velký potenciál pro rozvoj obou těchto souborů dovedností. Jelikož ztělesňuje principy komunikativní výuky jazyků, funguje dobře, pokud se stane pravidelnou součástí procesu jazykového učení. Navíc zvyšuje motivaci studentů tím, že mají pocit řízení vlastního učení a umožňuje jim vidět praktické uplatnění toho, co se učí. V důsledku toho může být simulace účinným nástrojem pro podporu autonomie studentů. Práce se zabývá strukturou a návrhem simulací, nabízí návrhy týkající se způsobů testování a hodnocení výkonu žáků v simulačních úlohách a poskytuje praktické příklady simulací, které mohou být použity k podpoře autonomního učení diplomovaných zdravotních sester a zdravotnických záchranářů na terciární úrovni.
PrintDisplayed: 19/9/2024 08:12