ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. English Autonomously: Opportunities for 1 to 1, Peer and Community Learning. In Internationale wissenschaftliche Tagung zum Fremdsprachenlernen im Tandem in der tertiären Bildung: Forschung, Implementierung und Qualitätssicherung. Greifswald. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název English Autonomously: Opportunities for 1 to 1, Peer and Community Learning
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání Internationale wissenschaftliche Tagung zum Fremdsprachenlernen im Tandem in der tertiären Bildung: Forschung, Implementierung und Qualitätssicherung. Greifswald. 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Vorträge & Präsentationen/ Lectures & presentations
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky learner autonomy, peer support, language counselling, community learning, individualization
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 30. 10. 2017 22:45.
Anotace
The presentation introduces the concept and organization of the English Autonomously project which is an innovative elective course offered by Masaryk University Language Centre. The course is aiming at students of all faculties and allows them to (re)discover the autonomous way of language learning. Within a set organizational framework and with a guarantee of many various stimuli, the English language becomes also tool for reflection and for developing the students’ soft skills, study skills, metacognition, and learning attitudes. The presentation focuses on the numerous possibilities and various forms of interaction between the students and teachers within the course. It demonstrates the benefits of an individualized, engaging and motivating learning atmosphere and environment that is created within the course.
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 09:54