D 2017

Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Positiver Transfer und Text(sorten)kompetenz beim Schreiben in mehreren Sprachen

Název česky

Pozitivní transfer a dovednost psát texty v několika jazycích

Název anglicky

Positive transfer and text (sorts) competence when writing in several languages

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Frankfurt am Main, Germanistik zwischen Tradition und Innovation. od s. 179-183, 5 s. 2017

Nakladatel

Peter Lang

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00094890

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-631-70764-7

Klíčová slova česky

vícejazyčnost; psaní textů ve více jazycích; positivní transfer; výzkum

Klíčová slova anglicky

multilingualism; writing texts in several languages; positive transfer; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2018 18:36, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In der Studie Beitrag werden Teilergebnisse eines Forschungsprojekts zur Ermittlung der mehrsprachigen Schreibkompetenz der Schüler präsentiert, in dem gezielt bestimmte Aspekte des positiven Transfers von Text(sorten)kompetenz beim Schreiben von der Textsorte Einladung in mehreren Sprachen (Tschechisch, Deutsch, Englisch) fokussiert wurden.

Česky

Ve studii jsou představeny dílčí výsledky výzkumného projektu, v jehož rámci byla zkoumána dovednost žáků psát texty ve více jazycích, přičemž hlavní pozornost byla zaměřena na vybrané aspekty vlivu pozitivního transferu při psaní pozvánky v několika jazycích (čeština, němčina, angličtina).

Anglicky

The study presents partial results of a research project that examined the pupils' ability to write texts in multiple languages, focusing on selected aspects of the positive transfer effect when writing an invitation in several languages (Czech, German, English).

Návaznosti

GAP407/11/0321, projekt VaV
Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině