BUDÍNOVÁ, Irena. Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils. In Novotná, J., Moraová, H. International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education. Praha: Charles University, Faculty of Education, 2017, s. 109-118. ISBN 978-80-7290-955-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils
Název česky Rozvoj představ o pojmu čtverec v průběhu základní školy
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education, od s. 109-118, 10 s. 2017.
Nakladatel Charles University, Faculty of Education
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00097385
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-955-1
UT WoS 000432421100011
Klíčová slova česky Rozvoj geometrického myšlení; geometrické pojmy; kognitivní proces v geometrii
Klíčová slova anglicky Development of geometric thinking; geometric concepts; cognitive process in geometry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 2. 2019 16:50.
Anotace
One of the first geometrical topics dealt with by children in early school or preschool education are geometric figures. Already before starting school attendance, children obtain basic information on geometric figures from the world around them. Some of this early information may be wrong and can have a negative impact on the child’s future understanding of geometric figures. In this contribution, there are shown outcomes of a study that dealt with ability of pupils to think about plane figures. Misconceptions in pupil´s concepts are also included. Further on, there is shown an activity which can develop children’s understanding the geometric concepts.
Anotace česky
Geometrické útvary jsou jedním z prvních témat, kterými se žáci zabývají na základní škole. Žáci získávají neformální informace o geometrických útvarech z každodenního života. Některé z představ, které díky tomu vznikají, mohou být nesprávné a mohou mít negativní vliv na geometrické vzdělávání. V příspěvku jsou představeny výsledky výzkumné studie, která se zabývala schopností žáků základní školy přemýšlet o rovinných útvarech.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:27