2017
Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace
ŠAUER, MartinZákladní údaje
Originální název
Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace
Název anglicky
Role of SMEs in destination marketing activities
Autoři
ŠAUER, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 674-682, 9 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00097388
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-8587-9
UT WoS
000426864500088
Klíčová slova česky
Destinační marketing; spolupráce; branding
Klíčová slova anglicky
Destination marketing; collaboration; branding
Změněno: 25. 4. 2019 10:54, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Cílem článku je diskutovat roli malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace. Detailně rozebírá marketingové aktivity v jednotlivých fázích marketingového trychtýře a analyzuje postavení malých firem v těchto aktivitách. Článek také upozorňuje na nutnost vzájemné kooperace podnikatelů v cestovním ruchu, nutně ne však ve všech aktivitách a za všech okolností. Základní platformou pro kooperaci jsou strategické obchodní oblasti (SBA) definované Beritellim, Laesserem a Biegerem (2014), které v sobě integrují ucelený soubor služeb a dalších prvků nabídky destinace nabízený určitému segmentu poptávky. Rozbor marketingového trychtýře destinace ukázal, že mezi hlavní oblasti kooperace MSP patří budování brandu SBA, vnitřní marketing destinace, propojování dílčích služeb nebo post-nákupní servis. Klíčovým předpokladem je znalost návštěvníků a charakteru jejich chování.
Anglicky
The aim of the article is to discuss the role of SMEs in destination marketing activities. We consider in detail the main marketing activities in each stage of the marketing funnel and analyses the position of small businesses in these activities. The article also highlights the need for cooperation in the tourism businesses, but not necessarily in all activities and in all circumstances. The basic platform for cooperation are strategic business areas (SBAs) defined by Beritelli, Laesser and Bieger (2014), which integrate a comprehensive set of services and other elements of the destination. Collaboration within the SBA creates value for visitors. Analysis of the destination marketing funnel showed that the main areas of the SMEs cooperation include SBA brand building, internal marketing of destination, linking individual services or post-purchase services. A key prerequisite is the knowledge of visitors and the nature of their behaviour.
Návaznosti
MUNI/A/1046/2016, interní kód MU |
|