D 2017

Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace

ŠAUER, Martin

Základní údaje

Originální název

Role malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace

Název anglicky

Role of SMEs in destination marketing activities

Autoři

ŠAUER, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 674-682, 9 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/17:00097388

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8587-9

UT WoS

000426864500088

Klíčová slova česky

Destinační marketing; spolupráce; branding

Klíčová slova anglicky

Destination marketing; collaboration; branding
Změněno: 25. 4. 2019 10:54, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Cílem článku je diskutovat roli malých a středních podniků v marketingových aktivitách destinace. Detailně rozebírá marketingové aktivity v jednotlivých fázích marketingového trychtýře a analyzuje postavení malých firem v těchto aktivitách. Článek také upozorňuje na nutnost vzájemné kooperace podnikatelů v cestovním ruchu, nutně ne však ve všech aktivitách a za všech okolností. Základní platformou pro kooperaci jsou strategické obchodní oblasti (SBA) definované Beritellim, Laesserem a Biegerem (2014), které v sobě integrují ucelený soubor služeb a dalších prvků nabídky destinace nabízený určitému segmentu poptávky. Rozbor marketingového trychtýře destinace ukázal, že mezi hlavní oblasti kooperace MSP patří budování brandu SBA, vnitřní marketing destinace, propojování dílčích služeb nebo post-nákupní servis. Klíčovým předpokladem je znalost návštěvníků a charakteru jejich chování.

Anglicky

The aim of the article is to discuss the role of SMEs in destination marketing activities. We consider in detail the main marketing activities in each stage of the marketing funnel and analyses the position of small businesses in these activities. The article also highlights the need for cooperation in the tourism businesses, but not necessarily in all activities and in all circumstances. The basic platform for cooperation are strategic business areas (SBAs) defined by Beritelli, Laesser and Bieger (2014), which integrate a comprehensive set of services and other elements of the destination. Collaboration within the SBA creates value for visitors. Analysis of the destination marketing funnel showed that the main areas of the SMEs cooperation include SBA brand building, internal marketing of destination, linking individual services or post-purchase services. A key prerequisite is the knowledge of visitors and the nature of their behaviour.

Návaznosti

MUNI/A/1046/2016, interní kód MU
Název: Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu (Akronym: MSPCR)
Investor: Masarykova univerzita, Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty