u 2017

Michal Hon Jednoduše/Imanence

Základní údaje

Originální název

Michal Hon Jednoduše/Imanence

Název anglicky

Michal Hon Simply/Immanence

Autoři


Petr Kamenický, Veronika Marešová (eds.).

Vydání

1. vyd. Brno, 48 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-8589-3

Štítky

Změněno: 28. 8. 2017 14:48, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Katalog představuje malíře Michaela Hona, jakožto výstup a doplnění jeho praktické diplomové práce na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Publikace tedy prezentuje jeho dvě výstavy ve dvou rozličných prostorech (Jednoduše / GASK – Galerie Středočeského kraje a Imanence / Galerie Pitevna – výstavní prostor Archivu MU, Brno). S ohledem na autorův dlouhodobý zájem o formální aspekty – nebo, chceme-li, morfologii závěsného obrazu – poutavou metaforickou hříčkou. V návaznosti na svoji předchozí tvorbu zde autor představuje obrazy ze svých nejaktuálnějších sérií Skins a Structures. Malba v Honově současném pojetí je oproštěna od iluzivnosti, narativního obsahu i patetických ambicí emotivně působit na diváka. Zvyklosti pozorovatele v oblasti senzorického vnímání jsou jedním z podstatných hledisek, která má Michael Hon ve svých nynějších úvahách o malbě na zřeteli.

Anglicky

The catalog presents the painter Michael Hon, as an output and addition of his practical diploma thesis at the Department of Art Education of the Faculty of Education at Masaryk University. The publication presents two exhibitions in two different spaces (Simply – Gallery of the Central Bohemian Region and Immanence – Pitevna Gallery, Exhibition space of the Masaryk University Archives, Brno). Within the context of painter Michael Hon's long-term interest in the formal aspects of painting, meaning the morphology of the hung painting. Here, Hon presents paintings from his most recent series Skins and Structures, which continue in the same vein as his previous work. In these works, Hon has stripped painting of its illusiveness, narrative content, and attempt at making an emotional impact on the viewer. The viewer's ingrained habits in the area of sensory perception are just some of the fundamental concepts that Hon explores in his most recent reflections on art.