2017
Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory
SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR a Petr KNECHTZákladní údaje
Originální název
Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory
Název anglicky
Transdisciplinary didactics: on teachers‘ knowledge sharing and improving teaching in different subjects
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 3, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8568-8
Klíčová slova česky
didaktika, oborová didaktika, učitelství, výuka, pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
dicactics, field didactics, teaching, instruction, educational research
Štítky
Změněno: 29. 8. 2017 08:55, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha se zabývá výzkumem výuky a její kvality se zaměřením na problematiku vztahů mezi teorií a praxí ve vzdělávání s ohledem na profesní přípravu učitelů. V prvních kapitolách jsou osvětlovány filozofické a teoretické předpoklady metodologie výzkumu zaměřeného nejenom na analýzu tvorby učebního prostředí ve výuce, ale také na hodnocení její kvality. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V poslední části knihy jsou uvedeny výsledky výzkumu metodikou vícepřípadové studie v pojetí metodiky 3A. Kniha je adresována obecným a oborovým didaktikům, učitelům se zájmem o kvalitu výuky, ředitelům škol a všem pracovníkům, jejich úkolem je hodnotit didaktickou kvalitu výuky.
Anglicky
The book concentrates on teaching and instructional quality with emphasis on the relationship between educational theory and practice with respect to teacher education. In the first part of the book, philosophical and theoretical background is introduced of a research specific methodology that focuses on analysing the development of instructional environment and also on assessing its quality. In the second part of the book, the 3A procedure is described as a research approach specifically designed to analyse instructional quality. The third part of the book summarises the results of a multicase study carried out within the framework of the 3A procedure. The book aims to serve as inspiration to theorists in general and field didactics, teachers interested in instructional quality, school headmasters and all those who assess the didactical quality of instruction.