k 2017

Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication

LUKEŠOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication

Název česky

Interakce a komunikace ve výuce na vysoké škole: Časové hledisko pedagogické komunikace a činnosti a komunikační formy

Autoři

LUKEŠOVÁ, Michaela

Vydání

International Conference on New Horizons in Education INTE 2017, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Pedagogická komunikace a interakce, organizační formy a vyučovací metody

Klíčová slova anglicky

Educational communication and interaction, organizational forms and teaching methods
Změněno: 31. 8. 2017 13:33, Mgr. Michaela Lukešová

Anotace

V originále

The paper describes the interaction and communication in teaching in higher education. In the introduction, the author briefly justifies the choice of the problem, presents the research methodology, and then presents partial results of a research and especially the temporal aspect of educational communication in university teaching and applied activities and forms of communication. These results were obtained through qualitative research strategy and by realizing videostudy at nine university teachers of field of Study for secondary schools.

Česky

Příspěvek pojednává o interakci a komunikaci ve výuce na vysoké škole. V úvodu autor stručně zdůvodňuje výběr zkoumaného problému, představuje výzkumnou metodologii, a poté prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření a to zejména jaké je časové hledisko pedagogické komunikace ve vysokoškolské výuce a užité činnosti a komunikační formy učitelem. Tyto výsledky byly získány prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie a realizováním videonahrávek u devíti vysokoškolských učitelů oboru Učitelství pro střední školy.