2017
Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication
LUKEŠOVÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Interaction and communication in education at the university: Temporal aspect of educational communication and activities and forms of communication
Název česky
Interakce a komunikace ve výuce na vysoké škole: Časové hledisko pedagogické komunikace a činnosti a komunikační formy
Autoři
LUKEŠOVÁ, Michaela
Vydání
International Conference on New Horizons in Education INTE 2017, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Pedagogická komunikace a interakce, organizační formy a vyučovací metody
Klíčová slova anglicky
Educational communication and interaction, organizational forms and teaching methods
Změněno: 31. 8. 2017 13:33, Mgr. Michaela Lukešová
V originále
The paper describes the interaction and communication in teaching in higher education. In the introduction, the author briefly justifies the choice of the problem, presents the research methodology, and then presents partial results of a research and especially the temporal aspect of educational communication in university teaching and applied activities and forms of communication. These results were obtained through qualitative research strategy and by realizing videostudy at nine university teachers of field of Study for secondary schools.
Česky
Příspěvek pojednává o interakci a komunikaci ve výuce na vysoké škole. V úvodu autor stručně zdůvodňuje výběr zkoumaného problému, představuje výzkumnou metodologii, a poté prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření a to zejména jaké je časové hledisko pedagogické komunikace ve vysokoškolské výuce a užité činnosti a komunikační formy učitelem. Tyto výsledky byly získány prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie a realizováním videonahrávek u devíti vysokoškolských učitelů oboru Učitelství pro střední školy.