ELLEDEROVÁ, Eva. Project of Design-Based Research of a Coursebook for ESP. In International Conference:Teaching English for Specific Purposes at Universities. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Project of Design-Based Research of a Coursebook for ESP
Název česky Projekt konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku ESP
Autoři ELLEDEROVÁ, Eva.
Vydání International Conference:Teaching English for Specific Purposes at Universities. 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky konstrukční výzkum; intervence; iterace; hmotné a procesní konstrukční principy; učebnice pro výuku ESP; kategoriální systém hodnotících kritérií, didaktické testy
Klíčová slova anglicky design-based research; intervention; iteration; substantive and procedural design principles; coursebook for ESP; evaluation criteria checklist; didactic tests
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2020 14:53.
Anotace
The paper deals with the design-based research carried out in cooperation between the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology and the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University in Brno. The aim of this research project is to establish a link between the design of a coursebook for ESP and its iterative testing for the purpose of evaluation and re-design so that the coursebook would be the most appropriate teaching and learning tool for the target group of students. The coursebook was designed for the students of the Bachelor’s study programme “English in Electrical Engineering and Informatics” which is guaranteed by the Department of Foreign Languages. The first part of this paper frames the concept of design-based research as a research design which puts emphasis on the development of research-based solutions to complex problems in educational practice and development or validation of theories about learning processes and learning environments. The second part outlines the design-based research of the coursebook English for Information Technology. It focuses on the research objectives, individual stages of the research, description of research samples and development of data collection tools.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 22:01