2017
Puti sovershenstvovanija mezhkul'turnoj kommunikacii. Intertekstual'nost' v kontekste povsednevnogo obshhenija (obrazovatel'nyj diskurs)
MARTÍNKOVÁ, Anastasiia a Ekaterina KUDRJAVCEVAZákladní údaje
Originální název
Puti sovershenstvovanija mezhkul'turnoj kommunikacii. Intertekstual'nost' v kontekste povsednevnogo obshhenija (obrazovatel'nyj diskurs)
Název anglicky
Ways of Improving Cross-cultural Communication. Intertextuality in the context of Daily Communication (the Educational Discourse)
Autoři
MARTÍNKOVÁ, Anastasiia (643 Rusko, garant, domácí) a Ekaterina KUDRJAVCEVA (643 Rusko)
Vydání
Vestnik Nižegorodskogo universiteta im. N.I. Lobačevskogo, Nižní Novgorod, Izdateľstvo NNGU, 2017, 1993-1778
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00097437
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
intertexuality; intercultural communication and competence; intertextuality competence; social competence; bilingual identity; metatext; quotation background
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2018 20:53, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Analiziruetsja kategorija intertekstual'nosti (ee rol' i funkcii) v diskurse povsednevnoj kommunikacii. Bogatstvo citatnogo fonda, realizuemoe nositeljami jazyka v bytovoj sfere obshhenija, obuslavlivaet neobhodimost' razvitija intertekstual'noj i socio-kompetencij (znanie realij, raspoznavanie i interpretacija intertekstual'nyh svjazej v kommunikativnom akte) v processe obuchenija inostrannomu jazyku.
Anglicky
This paper presents an analysis of the category of intertextuality (its role and functions) in the discourse of everyday communication. The abundance of quotations used by native speakers in the sphere of everyday communication impacts the development of intertextual and social competences (knowledge of realities, recognition and interpretation of intertextual relations in a communicative act) in the process of learning a foreign language.