k 2017

Teacher working in a whole class setting in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK

Základní údaje

Originální název

Teacher working in a whole class setting in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study

Vydání

ICET 2017 61st World Assembly, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum učitele; profesní vidění; eye-tracking

Klíčová slova anglicky

teacher research; professional vision; eye-tracking

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 22:06, Mgr. Ivona Vrzalová

Anotace

V originále

This paper aims to discuss the affordances of eye-tracking technology used in teacher research and present partial results of a pilot study that focuses on teacher’s gaze during instruction. We focus on English as a foreign language (EFL) lessons and specifically on such classroom situations that have a communicative potential. We investigate how the teacher distributes his gaze when working with the whole class (e.g. in whole class discussions). One EFL teacher at lower secondary school participated in the pilot study. Using eye-tracking glasses (SMI), we collected data in three lessons in 7th grade. Additional context data was collected both during and after the lesson (including teacher’s comments). The data is being analysed using SMI BeGaze software (frequency and duration of fixations on selected areas of interest).

Návaznosti

GA17-15467S, projekt VaV
Název: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu