D 2017

"The Similarity between Science Ideas of Today's Students and Those of Early Scientists"

SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

"The Similarity between Science Ideas of Today's Students and Those of Early Scientists"

Název česky

Podobnost v úvahách dnešních studentů a raných vědců

Vydání

1. vyd. Barcelona, ICEET Barcelona 2017: 19th International Conference on Education and Educational Technology, od s. 2630-2631, 2 s. 2017

Nakladatel

Academy of Science, Engineering and Technology

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

NOS, fyzikální lekce

Klíčová slova anglicky

nature of science, physics lesson

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2017 12:09, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Science courses often deal with the practical everyday aspects of physics. On the other hand, one of the great factors in the success of science as an intellectual discipline has been its ability to abstract from the world as we see it and to formulated theory, principle, concepts, etc. The similarity between ideas of today's students and those of early scientists suggests that a study of historical change could be a source for improving the teaching of science concepts. The ideas of Aristotelian, Newton, Einstein, and current kinds of conceptual thinking can be illustrated on balloon experiment. Our paper examines the use of physical laws to help understanding classical mechanics video experiment.

Přiložené soubory

SimScienceIdeasBarcelona2017.doc
Požádat o autorskou verzi souboru
BarcelonaJSJNTempl.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru