2017
"The Similarity between Science Ideas of Today's Students and Those of Early Scientists"
SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
"The Similarity between Science Ideas of Today's Students and Those of Early Scientists"
Název česky
Podobnost v úvahách dnešních studentů a raných vědců
Autoři
Vydání
1. vyd. Barcelona, ICEET Barcelona 2017: 19th International Conference on Education and Educational Technology, od s. 2630-2631, 2 s. 2017
Nakladatel
Academy of Science, Engineering and Technology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
NOS, fyzikální lekce
Klíčová slova anglicky
nature of science, physics lesson
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2017 12:09, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.
Anotace
V originále
Science courses often deal with the practical everyday aspects of physics. On the other hand, one of the great factors in the success of science as an intellectual discipline has been its ability to abstract from the world as we see it and to formulated theory, principle, concepts, etc. The similarity between ideas of today's students and those of early scientists suggests that a study of historical change could be a source for improving the teaching of science concepts. The ideas of Aristotelian, Newton, Einstein, and current kinds of conceptual thinking can be illustrated on balloon experiment. Our paper examines the use of physical laws to help understanding classical mechanics video experiment.