a 2017

Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium

BARTOŠOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium

Název česky

Využití posterů jako aktivizující metody při výuce pedagogické psychologie: kombinované studium

Název anglicky

POSTERS AS ACTIVATION METHOD IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

Autoři

BARTOŠOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

PhD Existence 7 (2017), 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00097505

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuka psychologie; aktivizační metody výuky; postery

Klíčová slova anglicky

teaching psychology; posters.
Změněno: 14. 2. 2019 23:56, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.

Anotace

V originále

Tvorba posterů a jejich využití k předávání vědeckých výsledků je dnes již standartním způsobem komunikace mezi odbornou veřejností. Postery jsou také využívány jako výuková metoda přibližně od 80. let 20 století (Chute, Bank, 1983; Rosenberg, Blount, 1988; Gore, Camp, 1987; Baird, 1991; Sorensen, Boland, 1991; Fowles, 1992 a další.) Na Katedře psychologie PedF MU je této metody systematicky využíváno od roku 2008, kdy byla tvorba a prezentace posteru zařazena do výuky pedagogické psychologie a psychologie ve školní praxi. Příspěvek nabízí teoretické zakotvení práce s postery a popisuje využití této metody u specifické skupiny kombinovaných studentů učitelství i s uvedením konkrétních příkladů.

Anglicky

Creating posters and using them to transfer scientific knowledge is nowadays a common way of communication between professionals. Posters have also been used as a teaching method since eighties of the twentieth century (Chute, Bank, 1983; Rosenberg, Blount, 1988; Gore, Camp, 1987; Baird, 1991; Sorensen, Boland, 1991; Fowles, 1992 and others). At the Department of Psychology at Faculty of Education, Masaryk university posters have been systematically implemented in teaching subjects of Psychology of education and School psychology since 2008. This article is focused on providing theoretical background for using posters in teaching practice and describing the use of posters with a specific group of part time students.