SKALICKÝ, Roman. The financial bran value and the company book value as the predictors for the company market value. In Conference Review Committtee. 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2017. Albena, Bulharsko: STEF92 Tecghnology, Sofia, Bulgaria, 2017, s. 587-594. ISBN 978-619-7408-15-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/13.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The financial bran value and the company book value as the predictors for the company market value
Autoři SKALICKÝ, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Albena, Bulharsko, 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2017, od s. 587-594, 8 s. 2017.
Nakladatel STEF92 Tecghnology, Sofia, Bulgaria
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00097510
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-619-7408-15-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/13
Klíčová slova anglicky brand; brand valuation; Granger causality test; book value; market value
Změnil Změnil: Ing. Roman Skalický, Ph.D., učo 8849. Změněno: 27. 11. 2017 15:22.
Anotace
The brand value estimate, both in the case of Interbrand and in the case of MillwardBrown, is dependent on the past value of the market capitalization and the book value.By the expression of the brand value estimate the user does not receive any new information that could indicate the future market capitalization (as could be expected). This measure of the company value lags behind the book value. The book value is a useful tool for the future market value indication. The brand value estimate is not.
Návaznosti
MUNI/A/0823/2016, interní kód MUNázev: Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty oceňování a obchodování finančních a jiných aktiv (Akronym: BZEAO)
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty oceňování a obchodování finančních a jiných aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:20