REGGIANI, Tommaso, Maria BIGONI, Margherita FORT a Mattia NARDOTTO. Cooperation or competition? A field experiment on non-monetary learning incentives. The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy. Germany: De Gruyter, 2015, roč. 15, č. 4, s. 1753–1792, 39 s. ISSN 1935-1682. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/bejeap-2014-0109.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cooperation or competition? A field experiment on non-monetary learning incentives
Autoři REGGIANI, Tommaso, Maria BIGONI, Margherita FORT a Mattia NARDOTTO.
Vydání The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, Germany, De Gruyter, 2015, 1935-1682.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.250
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/bejeap-2014-0109
Klíčová slova anglicky competition - cooperation - education - experimental economics - gender differences - incentives
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Tommaso Reggiani, PhD, učo 241092. Změněno: 12. 9. 2017 21:06.
Anotace
We assess the effect of two antithetic non-monetary incentive schemes based on grading rules on students’ effort, using experimental data. We randomly assigned students to a tournament scheme that fosters competition between paired up students, a cooperative scheme that promotes information sharing and collaboration between students and a baseline treatment in which students can neither compete nor cooperate. In line with theoretical predictions, we find that competition induces higher effort with respect to cooperation, whereas cooperation does not increase effort with respect to the baseline treatment. Nonetheless, we find a strong gender effect since this result holds only for men while women do not react to this type of non-monetary incentives.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 06:47