J 2015

Reducing ambiguity in lotteries: Evidence from a field experiment

REGGIANI, Tommaso, Julian CONRADS a Rainer Michael RILKE

Základní údaje

Originální název

Reducing ambiguity in lotteries: Evidence from a field experiment

Autoři

REGGIANI, Tommaso, Julian CONRADS a Rainer Michael RILKE

Vydání

Applied Economics Letters, UK, Taylor & Francis, 2015, 1350-4851

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.378

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

ambiguity - lottery - field experiment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 9. 2017 21:25, Tommaso Reggiani, PhD

Anotace

V originále

Ambiguity about the chances of winning represents a key aspect in lotteries. By means of a controlled field experiment, we exogenously vary the degree of ambiguity about the winning chances of lotteries organized to incentivize the contribution for a public good. In one treatment, people have been simply informed about the maximum number of potential participants (i.e. the number of lottery tickets released). In a second treatment, this information has been omitted as in all traditional lotteries. Our general finding shows that simply reducing the degree of ambiguity of the lottery leads to a sizable and significant increase (67%) in the participation rate. This result is robust to alternative prize configurations.

Přiložené soubory

04_art_CRR_Lotteries_AEL_2015.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru