2015
Reducing ambiguity in lotteries: Evidence from a field experiment
REGGIANI, Tommaso, Julian CONRADS a Rainer Michael RILKEZákladní údaje
Originální název
Reducing ambiguity in lotteries: Evidence from a field experiment
Autoři
REGGIANI, Tommaso, Julian CONRADS a Rainer Michael RILKE
Vydání
Applied Economics Letters, UK, Taylor & Francis, 2015, 1350-4851
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.378
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
ambiguity - lottery - field experiment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 9. 2017 21:25, Tommaso Reggiani, PhD
Anotace
V originále
Ambiguity about the chances of winning represents a key aspect in lotteries. By means of a controlled field experiment, we exogenously vary the degree of ambiguity about the winning chances of lotteries organized to incentivize the contribution for a public good. In one treatment, people have been simply informed about the maximum number of potential participants (i.e. the number of lottery tickets released). In a second treatment, this information has been omitted as in all traditional lotteries. Our general finding shows that simply reducing the degree of ambiguity of the lottery leads to a sizable and significant increase (67%) in the participation rate. This result is robust to alternative prize configurations.