2017
Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů
MARINIČ, PeterZákladní údaje
Originální název
Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů
Název česky
Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů
Název anglicky
Methodological roots of didactical problems in economic subjects´ education
Autoři
MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017, od s. 88-93, 6 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00097561
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8590-9
Klíčová slova česky
ekonomie; metodologie ekonomie; didaktika; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
economics; economic methodology; didactics; education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2018 13:08, Dana Nesnídalová
V originále
Ve vzdělávání žáků existuje všeobecně přijatelná podoba zaměření na vzdělávání v oblasti ekonomických předmětů a jejich důležitosti v kontextu všeobecné vzdělanosti a gramotnosti. Avšak v tomto kontextu je důležitější otázka způsobu koncepce tohoto vzdělávání a její implementace do výukového procesu zejména na základních a střeních školách, která se potýká s mnoha problémy. Tyto problémy vyplývají ze samotného metodologického zaměření ekonomie jako vědy, zejména pokud ji budeme srovnávat s jinými přírodními vědami. V tomto kontextu přináší článek pohled na původ těchto didaktických problémů v samotné metodologii ekonomie jako vědy
Anglicky
There are common accepted idea in focus on education of pupils in the field of economic subject and their importance and influence in the context of general education and general literacy of the population. However, the more important question is the methods of this education and its implementation to the education process, especially in the primary and secondary level of education. Those didactical problems are consequences of the methodological approach of the economics as a science itself, especially in comparison with the nature sciences. In this context, there are roots of this problems as the methodological problems of the economics itself analysed in the article