D 2017

Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů

MARINIČ, Peter

Základní údaje

Originální název

Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů

Název česky

Metodologické kořeny didaktických problémů ve vzdělávání ekonomicky zaměřených předmětů

Název anglicky

Methodological roots of didactical problems in economic subjects´ education

Autoři

MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017, od s. 88-93, 6 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00097561

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8590-9

Klíčová slova česky

ekonomie; metodologie ekonomie; didaktika; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

economics; economic methodology; didactics; education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2018 13:08, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Ve vzdělávání žáků existuje všeobecně přijatelná podoba zaměření na vzdělávání v oblasti ekonomických předmětů a jejich důležitosti v kontextu všeobecné vzdělanosti a gramotnosti. Avšak v tomto kontextu je důležitější otázka způsobu koncepce tohoto vzdělávání a její implementace do výukového procesu zejména na základních a střeních školách, která se potýká s mnoha problémy. Tyto problémy vyplývají ze samotného metodologického zaměření ekonomie jako vědy, zejména pokud ji budeme srovnávat s jinými přírodními vědami. V tomto kontextu přináší článek pohled na původ těchto didaktických problémů v samotné metodologii ekonomie jako vědy

Anglicky

There are common accepted idea in focus on education of pupils in the field of economic subject and their importance and influence in the context of general education and general literacy of the population. However, the more important question is the methods of this education and its implementation to the education process, especially in the primary and secondary level of education. Those didactical problems are consequences of the methodological approach of the economics as a science itself, especially in comparison with the nature sciences. In this context, there are roots of this problems as the methodological problems of the economics itself analysed in the article