k 2017

Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia

VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS

Základní údaje

Originální název

Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia

Autoři

VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS

Vydání

2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Lucembursko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

tělesná výchova; geografie; kurikulum; interdisciplinarita; integrace

Klíčová slova anglicky

Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity, integration, comparison
Změněno: 6. 3. 2018 16:19, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.

Návaznosti

MUNI/A/0994/2016, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty