2017
Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
VLČEK, Petr a Jaroslav VRBASZákladní údaje
Originální název
Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Autoři
VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS
Vydání
2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Lucembursko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
tělesná výchova; geografie; kurikulum; interdisciplinarita; integrace
Klíčová slova anglicky
Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity, integration, comparison
Změněno: 6. 3. 2018 16:19, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2016, interní kód MU |
|