Detailed Information on Publication Record
2016
PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU
ŠTĚPÁNEK, KamilBasic information
Original name
PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU
Name (in English)
THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING
Authors
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 19 pp. 2016
Publisher
Národní institut pro další vzdělávání
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00097568
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86956-96-1
Keywords in English
Charles IV.; didactics of history; history teaching; teaching aids; medial education;
Změněno: 19/4/2018 18:40, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Předkládaný text se zabývá tradičním „mediálním“ zájmem o Karla IV., v kontextu snah implementovat do moderního dějepisu analytické činnosti s více informačními zdroji. Zaměřuje se proto na deskripci a analýzu použitelnosti historických či současných (již didaktizovaných) médií s karlovskou tematikou. Studie přednostně sleduje náměty pro rozvoj analyticko-kritického myšlení žáků prostřednictvím didaktického členění výukových médií. Využívá strukturu edukativních médií ke komentování vhodných příkladů, aniž by usiloval o ucelené historiografické líčení obrazu tohoto panovníka.
In English
The presented text deals with the traditional "media" interest in Charles IV, in the context of efforts to implement analytical activities with more information sources in modern history. It therefore focuses on the description and analysis of the applicability of historical or contemporary (already didactized) media with the theme of Charles IV. The study primarily focuses on the development of analytical-critical thinking of pupils through the didactic classification of teaching media. It uses the educational media structure to comment on appropriate examples without seeking a comprehensive historiographic depiction of this monarch's image.