k 2017

Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak

Název anglicky

Using Eye-Tracking in Teacher Research: Why and How

Vydání

XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum učitele; profesní vidění; eye-tracking

Klíčová slova anglicky

teacher research; professional vision; eye-tracking

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 9. 2017 18:50, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je na základě přehledu dostupných studií diskutovat možnosti využití technologie eye-trackingu ve výzkumu učitele a jeho profesního vidění, jaké cíle lze sledovat a jakými způsoby jich lze dosáhnout. Dále bude představen design konkrétního výzkumu, který eye-tracking pro výzkum profesního vidění využívá.

Anglicky

Based on a review of relevant literature, the presentation aims to discuss the possibilities of using eye-tracking technology in research on teachers and their professional vision, what research aims can be addressed and how they can be achieved. Following this, the design of a specific research study that uses eye-tracking for investigating teachers’ professional vision will be introduced.

Návaznosti

GA17-15467S, projekt VaV
Název: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu