k 2017

Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Miroslav JANÍK and Tomáš JANÍK

Basic information

Original name

Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak

Name (in English)

Using Eye-Tracking in Teacher Research: Why and How

Edition

XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výzkum učitele; profesní vidění; eye-tracking

Keywords in English

teacher research; professional vision; eye-tracking

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/9/2017 18:50, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je na základě přehledu dostupných studií diskutovat možnosti využití technologie eye-trackingu ve výzkumu učitele a jeho profesního vidění, jaké cíle lze sledovat a jakými způsoby jich lze dosáhnout. Dále bude představen design konkrétního výzkumu, který eye-tracking pro výzkum profesního vidění využívá.

In English

Based on a review of relevant literature, the presentation aims to discuss the possibilities of using eye-tracking technology in research on teachers and their professional vision, what research aims can be addressed and how they can be achieved. Following this, the design of a specific research study that uses eye-tracking for investigating teachers’ professional vision will be introduced.

Links

GA17-15467S, research and development project
Name: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Czech Science Foundation, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking