ZERZOVÁ, Jana. Intercultural competence of students of English measured via Intercultural Development Inventory®, version 3. In ELT Signposts 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intercultural competence of students of English measured via Intercultural Development Inventory®, version 3
Název česky Interkulturní kompetence studentů angličtiny dle Intercultural Development Inventory®, version 3
Název anglicky Intercultural competence of students of English measured via Intercultural Development Inventory®, version 3
Autoři ZERZOVÁ, Jana.
Vydání ELT Signposts 2017, 2017.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Interkulturní kompetence; učitel; cizí jazyk; hodnocení; nástroj
Klíčová slova anglicky Intercultural competence; teacher; foreign language; assessment; tool
Změnil Změnila: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Změněno: 19. 9. 2017 22:03.
Anotace
The poster presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno in 2011 – 2016. The aims of the research were to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (autumn 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. Intercultural Development Inventory®, version 3 was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies.
Anotace česky
Poster představil výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně v letech 2011 – 2016. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC) studentů katedry na začátku jejich studia (podzim 2011), srovnat ji s úrovní jejich IC na konci jejich studia (podzim 2016) a zaměřit se na vlivy, které hrály v rozvoji jejich IC roli. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou IC nadhodnocovat, přičemž ve skutečnosti se nacházejí v etnocentrických fázích rozvoje IC jak na začátku studia, tak na jeho konci.
Anotace anglicky
The poster presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno in 2011 – 2016. The aims of the research were to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (autumn 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. Intercultural Development Inventory®, version 3 was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:24