LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00094973
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky classroom management strategies; student teachers; need for cognitive closure
Klíčová slova anglicky classroom management strategies; student teachers; need for cognitive closure
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 5. 4. 2018 15:25.
Anotace
The aim of the research is to describe in detail the relation of need for cognitive closure of student teachers (pre-service teachers) and their classroom management strategies used on their long term teaching practice in lower secondary classes in the Czech Republic. The research is based on an integrated mixed methods design (Creswell & Plano Clark, 2011). The main, qualitative part is designed as field research based on ethnographic research design. Its aim is to describe conceptions (via interviews and reflective teaching diaries) and use (via observation with video recordings and its transcription) of CMS of student teachers. Need for cognitive closure (NFC) affects the use of classroom management strategies (CMS) of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS oriented at rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; require the student´s discipline more strictly, and insists on student´s following the rules. The students orientation on rules and directing the classroom is higher with larges classrooms. Qualitative data deepen typology of student teachers classroom management strategies.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
O_conference_abstract_ECER2017.pdf   Verze souboru Vlčková, K. 5. 4. 2018

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf?info
Vloženo
Čt 5. 4. 2018 15:24, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
Atributy
 

O_conference_abstract_ECER2017.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
62,9 KB
Hash md5
16b5d9425ff5153d6ee5d8015cb67cc9
Vloženo
Čt 5. 4. 2018 15:24

O_conference_abstract_ECER2017.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1390224/O_conference_abstract_ECER2017.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
9,7 KB
Hash md5
4a78f5ee1d4e0ea5e664d70ca3d2d01a
Vloženo
Čt 5. 4. 2018 15:34
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 27. 9. 2024 20:36