2017
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT et. al.Základní údaje
Originální název
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Název česky
Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
Název anglicky
Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews
Autoři
Vydání
25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
postoje ke změnám kurikula, učitelé základní školy, polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova anglicky
attitudes towards curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, semi-structured interview
Změněno: 4. 10. 2017 10:52, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit hlavní výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo, jak učitelé ZŠ vnímají proběhlou kurikulární reformu a zda existuje souvislost mezi jejich postoji k reformě a používáním kurikulárních dokumentů v praxi. Šetření je druhou fází projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S), který analyzuje, jak učitelé (ne)přijímají kurikulární reformu po deseti letech od jejího etablování na školách.
Anglicky
The aim of the contribution is to present the main results of an interview inquiry, which investigated how primary and lower secondary school teachers perceive recent curriculum changes (new curricular documents and the process of reform implementation) and if there is a relationship between their views of the reform and their use of the curricular documents. The inquiry represents the second research phase of the project GAČR Between acceptance and resistance: Teachers’ perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation (GA15-05122S), which explores how the curriculum reform is appreciated by teachers within 10 years after its implementation.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaV |
|