k 2017

Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů

JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT et. al.

Základní údaje

Originální název

Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů

Název česky

Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů

Název anglicky

Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews

Autoři

Vydání

25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

postoje ke změnám kurikula, učitelé základní školy, polostrukturovaný rozhovor

Klíčová slova anglicky

attitudes towards curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, semi-structured interview
Změněno: 4. 10. 2017 10:52, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit hlavní výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo, jak učitelé ZŠ vnímají proběhlou kurikulární reformu a zda existuje souvislost mezi jejich postoji k reformě a používáním kurikulárních dokumentů v praxi. Šetření je druhou fází projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S), který analyzuje, jak učitelé (ne)přijímají kurikulární reformu po deseti letech od jejího etablování na školách.

Anglicky

The aim of the contribution is to present the main results of an interview inquiry, which investigated how primary and lower secondary school teachers perceive recent curriculum changes (new curricular documents and the process of reform implementation) and if there is a relationship between their views of the reform and their use of the curricular documents. The inquiry represents the second research phase of the project GAČR Between acceptance and resistance: Teachers’ perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation (GA15-05122S), which explores how the curriculum reform is appreciated by teachers within 10 years after its implementation.

Návaznosti

GA15-05122S, projekt VaV
Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy